ادامه سخنرانی حضرت ایت الله اعرافی زیدعزه در مورد ماه رمضان
خصایص وویزگی های ماه رمضان
خیلی چیزهای عجیبی در توصیفات ماه مبارک رمضان آمده است.
در کتاب فیض کاشانی اشاره شده به عوامل افزایش موثر در افزایش ثواب یا افزایش عقاب
20 عامل که گناه را شدید تر یا سطح طاعت را بالا می برد .پیوست های طاعات یا معاصی که سطح عقاب یا ثواب را بالاتر می برد..
1-زمان یکی از عوملی است که موجب افزایش عقاب وثواب میشود .بالاترین زمان ، ماه رمضان است که در قسمت حسناتش بالاتر می رود .یضاعفکم الحسنات حتی سبعین مره .ظرف پر شکوه ماه رمضان که عملی در ماه دیگر ثواب داشته ،در ماه رمضان می برد بالا تا هفتاد برابر.می تواند از باب مباغه باشد ده ها یا صده برابر
2-محو سیئات .یک درجه ای از محو داریم که همان طور که در دعای کمیل وروایات ذکر شده است .انقدر خداوند لطف می کند که از پرونده طرف سیئه را پاک می کند .از آگاهی وعلم ملائکه بیرن می برد .پرونده صاف می شود .البته محو سیئات درجه داردکه در آیات وروایت می توان استفاده کرد یا به عبارتی تکفیر سیئات می رسد به جایی که می بخشد تا جایی که فقط خدا می داند ودر همه سطوح ،علم ملائک هم پاک می شود .کنت انت الرقیب ورائهم .تو ناظری بر چیزهای که از ملائکه پنهان است .دعای کمیل
در برخی از روایت ذکر شده که از حافظه خود شخص هم پاک می شود .محو سیئات به صورت برجسته در ماه مبارک است.
محو وتکفیر از ویژگیهای ماه رمضان ااست.
3-عجیب تر از قانون اول که اعمال عبادی مثل نماز ،قران شما را تادهها مرتبه ثواب می دهیم مرحله محو سیئات به واسطه حسنات است .نفس من التسبیح … کارهای متعارف وعادی هم بدون اینکه قصد کنی عبادت محسوب می شودفقط شرط این است که ماه رمضات باشد .توصلیات با قصد قربت عبادت است اما اعمالی که اختیاری نیست در این ماه ثواب پیدا می کند.
ماه مبارک رمضان ،ظرفی است که اگر روزه هم نباشد پر ارزش است اگر کسی معذور هم است می تواند له طور نسبی حقیقت این ماه را درک کند.ذات ماه رمضان شکوه ،تلالو .درخشش بی نهایت دارد.خورشید پر انرژی وپر فیضی است که متفاوت از ماههای دیگر می باشد.
روزه برای خودش داستان مستقل دارد .مظروف برای خودش هم مستقلا آثار وبرکات دارد.
ویژگی های که در فهرست نام واوصاف ماه مبارک آمده واعمالی که در ماه مبارک قرار داده شده 100 تا 200 گزاره توصیف می شود که مبنایی وظایف ماه در ماه مبارک می باشد.
ماه مبارک رمضان مثل همه حقایق عالم ظاهر وباطنی دارد .ظاهر آن در تقوم است .روز اول ماه رمضان تمام مردم کره زمین وارد آن می شوند7میلیارد واندی روزه می شوند .اما این ماه ملکوت و واقعیتی دارد که معدود انسانهایی وارد آن می شوند همه وارد بر ملکوت وحقیقت ماه رمضان نمی شوند .آنهایی که هم وارد می شوند در یک سطح ومستوی نیستند بلکه دارای درجات ومراتب اند .یکی وارد ماه رمضان می شود با درجه یک ویکی با درجه 100 وارد می شود .درجات صومی که گفته شده بر می گردد به درجات درک ماه رمضان که اوجدرک شب قدر اماه مبارک رمضان ،تو.جه به گناهان ،است .همان طور که واضح است از مهم ترین مسایل در ماه مبارک رمضان ،توجه به گناهان ،استغفار وتوبه ودور شدن از معاصی (الورع محارم الله )
رابطه گناهان با طاعتها است ده قانون داریم
رابطه گناه با طاعت :
قانون اول : تکفیر در یک شرایطی خوبیها ،بدیها را می پوشاند.تکفیر که در ماه مبارک رمضان امده بهمراتب قویتر جاری است.
قانون دوم:قانون حبط حدود 10 ایه داریم.
قانون سوم:تشدید:عواملی گناه یا ثواب را شدید تر می کند که در ماه مبارک رمضان مصداق دارد.
قانون چهارم:تخفیف گناه را پایین می اورد یا ثواب وارزش عمل را پایین تر می اورد
قانون پنجم وششم :تبدیل گناه ومعصیت به حسنه .چیز عجیبی است به خاطر خوبی بسیار بالایی شخص معصیت او به خوبی تبدیل می شود.قانون ششم بالعکس است .گاهی حسنات شخص مبدل به گناه می شود .
قانون هفتم:انتقال گناه به فرد دیگر گناه این فرد در نامه دیگری نوشته می شود.
قانون هشتم:انتقال حسنه به فرد دیگر
قانون نهم ودهم: مشارکت در حسنات وسیئات دیگران
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط روءيا دهقاني فيروزآبادي در 1398/02/28 ساعت 05:00:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |